1966
USA
▶ Sam & Dave Youtube - Hold On I'm Coming King Most Remix Dj Madison Video Edit - YouTube▶ Hold On (I'm Comin) - YouTube
▶ Sam & Dave - Hold On I'm Comin' (Live in 1967) - YouTube
▶ The Sam & Dave Show - Hold On, I'm Comin' (Rare Live) - YouTube
▶ Sam and Dave live Hold on I'm coming - YouTube
Sam & Dave were an American soul, rhythm and blues (R&B) duo who performed together from 1961 through 1981. The tenor voice was Samuel David Moore (born on October 12, 1935 in Winchester, Georgia), and the baritone/tenor voice was Dave Prater (May 9, 1937, Ocilla, Georgia April 9, 1988, Sycamore, Georgia).
- 1966: Hold On! I'm Comin - Data di uscita: 1 aprile 1966
Hold On! I'm Comin'
Artista Sam & Dave Tipo album Singolo Pubblicazione marzo 1966 Durata 2 min : 35 s Album di provenienza Hold On, I'm Comin' Genere Soul
Rhythm and bluesEtichetta Atlantic Produttore Isaac Hayes, David Porter,Booker T. & the MG's Registrazione 1966
... Durante il loro periodo di maggior successo (1966-1968) solo Aretha Franklin è stata in grado di superare i loro successi nelle classifiche R&B.......
Nell 1966 la loro hit "Hold on I'm coming" venne premiata da Billboard come miglior singolo R&B, l'anno successivo "Soul Man" raggiunse il numero due della medesima classifica. Sia Hold on I'm coming sia Soul Man raggiunsero la vetta delle classifiche l'anno in cui vennero pubblicate ed entrambe sono state inserite nella lista delle più grandi canzoni dalla rivista Rolling Stone Magazine[4], infime "Soul Man" è entrata a far parte della Grammy Hall of Fame.
"Soul Man" inoltre è stata considerata sia dai musicisti della Stax che dagli storici della musica come un inno dei movimenti della "black consciousness" e dell'"orgoglio nero" , in un periodo in cui i termini "Soul Man" o "Soul Brother" riflettevano il senso di autostima, orgoglio, e appartenenza alla comunità ....
Sam & Dave
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Periodo di attività
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1966
EU: FR
1966, Pierre Cardin, FR & USA o viceversa
Andrè Courrèges, ha ideato la minigonna contemporaneamente a Mary Quant, e fu il primo a realizzare abiti usando la plastica e il PVC, sperimentando attraverso materiali polimerici le linee geometriche ed i temi suggeriti dalle conquiste spaziali, e dalle prime missioni lunari.
How To Steal a Million), regia di William Wyler, 1966
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Titolo originale | How to Steal a Million |
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Lingua originale | inglese |
Paese di produzione | USA |
Anno | 1966 |
Durata | 127 min |
Colore | colore |
Genere | commedia |
Regia | William Wyler |
Soggetto | George Bradshaw |
Sceneggiatura | Harry Kurnitz |
Produttore | Fred Kohlmar |
Fotografia | Charles Lang |
Montaggio | Robert Swink |
Musiche | John Williams |
Scenografia | Alexandre Traune |
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Designed by André Courrèges Coat dress 1965 |
André Courrèges, Suits, c.1966, In the 1960’s, Couregges was a young designer known for his ‘futuristic’ fashion and launched his collection ‘Space Age’ in 1964. He focused on simple lines and silhouettes in his garments, which looked even more striking in the combinations of graphic black and white. He was also known for his innovative use of unconvential materials such as PVC and metal., cfr: Uncategorized | wherethetrendbegan
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Heather Downham interpreta Penny Brahms a bordo dell'Aries 1 B - 2001 A Space Odyssey |
celebre centrifuga della navicella spaziale Discovery, costumista: Sir Edwin Hardy Amies, e Frederic Fox, responsabile del design dei cappelli a forma di uovo |
cfr.: Stanley Kubrick & Hardy Amies: 2001: A Space Odyssey - Present Plus (press release)
Hardy Amies | The Home of British Couture. London Tailors of Distinction - Savile Row, London
Hardy Amies Ltd - Wikipedia, the free encyclopedia: "In 1967, Amies was commissioned by director Stanley Kubrick to design the costumes for his film 2001: A Space Odyssey".
"In 1967, Amies was commissioned by director Stanley Kubrick to design the costumes for his film 2001: A Space Odyssey.[4] The collection allowed Amies to design totally futuristic fashions. In 2001, the standard attire was a business-as-usual approach to the corporate fashion. There were no neck-ties as they were in zero gravity. The Russian women scientists wore dark conservative clothing, reflecting their own conservative values. Although Kubrick's 2001 wardrobe was practical, it still reflected the mid-1960s slender look. The military and spacecraft uniforms were as common as they are now, with no dramatic changes. American women in 2001retained roles they held in the 1960s as Hotel receptionists and air stewardesses. The women wore space-age travelling hats while carrying hand bags. According to 'Setting the Scene' by Robert S. Sennett (Harry N. Abrams, Inc.,
Publishers, 1994), many design elements of the film seem to reflect swinging London c. 1968, rather than the imagined future. The stewardesses' uniforms, designed by Hardy Amies, look like the uncomfortable unisex pant suits that were being promoted in the late 1960s. An epic science fiction film, it demonstrated the immense range of Amies' design ability, and was nominated for four Academy Awards – receiving one for visual effects. In 1991, the film was deemed "culturally, historically, or aesthetically significant" by the United States Library of Congress and selected for preservation in theNational Film Registry.
Publishers, 1994), many design elements of the film seem to reflect swinging London c. 1968, rather than the imagined future. The stewardesses' uniforms, designed by Hardy Amies, look like the uncomfortable unisex pant suits that were being promoted in the late 1960s. An epic science fiction film, it demonstrated the immense range of Amies' design ability, and was nominated for four Academy Awards – receiving one for visual effects. In 1991, the film was deemed "culturally, historically, or aesthetically significant" by the United States Library of Congress and selected for preservation in theNational Film Registry.
Amies' work was seen in a handful of other films of the 1960s: he dressed Albert Finney in Two for the Road, Tony Randall in The Alphabet Murders, Joan Greenwood inThe Amorous Prawn and Deborah Kerr in The Grass is Greener."
Pierre Cardin
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Space-age helmet hat, designed by ... The url says Cardin, but I think it's Courreges...
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Space-Hat by Edward Mann, Photo by John French-1965
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Verner Panton, Wire chairs e Moon Lamp, 1959 - 60 |
Verner Panton, Cone Chair, 1958, prodotte per il Ristorante Komigen ed un hotel, vedi: Verner Panton | Arredativo Design Magazine - http://www.arredativo.it/2011/monografie/verner-panton/ |
Designed by André Courrèges Coat dress 1965? moon girl dress, 1964?
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1960-70 circa EU & USA Victor Vasarely, Optical Art
1964, Premio Guggenheim
1965, The Responsive Eye, Mostra al MOMA di NYC - Museum Of Modern Art di New York
1967, Lumière et Mouvement, Mostra al Musée del'Art Moderne de la Ville de Paris
Pécs, Ungheria, 9 aprile 1906 - Parigi, 15 marzo 1997 fondatore dell'Op- Optical Art, alfabeto plastico di grafic design
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Flying Chairs, 1964
1966 EU
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1969, Verner Panton, Interni degli uffici della Casa Editrice Der Spiegel e la Spiegelkantine, Amburgo, Germania
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vedi: LA SEDE DI DER SPIEGEL E LA SPIEGELKANTINE DI VERNER PANTON -
Francesco CATALANO, Gorgonia/ Il blog di Francesco Catalano,
VERNER PANTON: BIOGRAFIA E PROGETTI - http://www.gorgonia.it/hotel-ristoranti/progetti-verner-panton;
http://www.gorgonia.it/http://www.gorgonia.it: "L’interior design della sede della rivista tedesca Der Spiegel ad Amburgo, con la sua celebre Spiegelkantine (la mensa per i dipendenti situata al piano terra dell’edificio), rimane sicuramente uno degli esempi più emblematici e spettacolari dell’estetica del designer danese Verner Panton applicata all’architettura degli interni."
1966 UK- USA- IT
Michelangelo Antonioni, Blow up, 18 dicembre 1966 USA
David Hemmings e Verushka in una sequenza del film | |
Titolo originale | Blow-Up |
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Lingua originale | inglese |
Paese di produzione | Gran Bretagna, Italia, Stati Uniti |
Anno | 1966 |
Durata | 106 min |
Regia | Michelangelo Antonioni |
Soggetto | Michelangelo Antonioni, Julio Cortázar |
Sceneggiatura | Michelangelo Antonioni, Edward Bond, Tonino Guerra |
Produttore | Carlo Ponti, Pierre Rouve |
Casa di produzione | Bridge Films |
Fotografia | Carlo Di Palma |
Montaggio | Frank Clarke |
Musiche | Herbie Hancock |
Scenografia | Assheton Gorton |
Costumi | Jocelyn Rickards |
Trucco | Stephanie Kaye, Paul Rabiger |
Interpreti e personaggi | |
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Premi | |
1966 IT
Vico Magistretti, Milano, 6 ottobre 1920 - Milano 19 settembre 2006
lampada Eclipse, per Artemide
Premio compasso d'oro nel 1967
Hal 9000, 2001 Odissea nello Spazio, 1968 |
Profilo prodotto | |
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Tipo di oggetto | lampada |
Idea | ispirarsi al fenomeno dell' eclissi per creare una lampada la cui fonte di luce è regolabile a piacimento |
Concetti | funzionalità, praticità, versatilità, interazione, astrofilia. |
Produttore | Artemide |
Prodotto dal | 1967 |
Materiali | alluminio verniciato |
Marco Zanuso & Richard Sapper, telefono Grillo per Siemens
Ettore Sottsass, Superbox cabinet, per Poltronova
cassettiera Bastonio, per Poltronova
Enzo Mari, Timor - calendario perpetuo, per Danese
Base in ABS con fascette, in PVC litografato, trattenute da un perno che ne permette la rotazione a ventaglio, con numero e nome del mese e del giorno.... a proposito di mediterraneità
da: Barbara RADICE, Ettore Sottsass, ed Electa, Milano, 1993, pp. 22-23
i sapori, gli odori, i colori
"Dionisio rappresenta il Mediterraneo, che è già in sé un catalogo esistenziale, profumi, colori, vegtazione speciale.."
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lyrics: Hold On I'm Comin' Lyrics
translation: by Cecilia Polidori:
Don't you ever Oh, be sad
Lean on me when times get (are) bad
When the day comes, and you know you're down
In a river of trouble (and) you're 'bout to drown
Non essere mai Oh, triste
conta su me - appoggiati a me - quando i tempi sono duri - le cose stanno andando male
quando il giorno arriva e tu sei giù - sai di sentirti depresso/a
in un fiume di guai e stai per annegare - in procinto di affogare
Just hold on, (cause) I'm comin'
Hold on, I'm comin'
'Cause hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Resisti, tieni duro, (aspetta) perché sto arrivando
I'm on (goin') my way, your lover, well
Io, il tuo amante, sto arrivando (sono per strada) e (o allora)
Io, il tuo amante, sto arrivando (sono per strada) e (o allora)
If you're (get) cold, yeah, I will be your cover
never (don't) have to worry 'cause I'm here
You don't (no) need to suffer, baby, 'cause I'm near
never (don't) have to worry 'cause I'm here
You don't (no) need to suffer, baby, 'cause I'm near
se hai freddo - se stai prendendo freddo, yeah, sarò la tua coperta
non hai di che preoccuparti perché sono qui
non hai bisogno di soffrire, tesoro, perché sono vicino
(I) say
ripeto
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Resisti, tieni duro, sto arrivando
Reach out to me for satisfaction, yeah
raggiungimi - entra in contatto con me
Call my name (now) oh, call my name yeah for quick reaction
Call my name (now) oh, call my name yeah for quick reaction
yeah, yeah, yeah, yeah
chiamami - chiama me , il mio nome - per una rapida risoluzione - reazione
Now don't you ever feel sad
ora non sentirti mai più triste, non provare più tristezza
Lemme hear ya'll
You talk to me
For satisfaction, oh, hold on
lasciami sentire tutto - fatemi- sentire
parla con me
per soddisfazione, aspetta - resisti
Oh don't you ever,
oh don''t you ever, be sad,
I want you to lean on me, when times get bad.
Oh! non essere mai triste,
io voglio che tu ti appoggi a me
When the day comes,
and I know you been down
ed io - lo - so che sei stato depresso/a
In a river o' trouble, you you you you about to drown
Lean on me when the times are bad
When the day comes and you're down, baby
In a river of trouble and about to drown
Just hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Just hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Just hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
Hold on, I'm comin'
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